13/01/15
До 26 януари в деловодството на Община Балчик се приемат заявления от желаещи да бъдат включени като потребители на Домашния социален патронаж.
С решение на Общински съвет и с кметска заповед, която влиза в сила от днес, капацитетът се увеличава от 100 на 250 домуващи. За обслужване ще бъдат включени още лица от град Балчик и от селата в общината. Разширението се прави в изпълнение на Общинската стратегия за развитие на социалните услуги и се очаква да започне в началото на февруари. Ще бъдат открити нови три работни места – за двама санитари и една медицинска сестра.
Заявленията приемат и входират от кмета на населеното място или от негов наместник. Посочват се трите имена на кандидат – потребителя, адрес и други лични данни, заявяват се и услугите за ползване: доставка на прясно приготвена храна – което се заплаща между 60 и 80 лева за месец; безплатно е санитарното обслужване на дома и прегледът от медицинска сестра. Необходими условия също са желаещите да получават пенсия (без значение от нейния характер - за старост, по болест, социална, наследническа и т.н.) и да живеят целогодишно в населеното място. Прилагат се и копия от лична карта, от решение на лекарска комисия, медицинско удостоверение от общопрактикуващ лекар и други документи.
Социалната служба вече разполага с нов автомобил, с което колите за разнос на храната стават две. Заявки могат да бъдат приемани също и за Събота и Неделя, като храната в този случай ще пристига в Петък. Едно лице може да получи не повече от 3 ястия на ден. Режийните разходи се заплащат в края на всеки месец и се разпределят върху всички, които получават услугата ( например, ако двама души в едно домакинство получават услугата, то и двамата трябва да заплатят режийни разходи). Калкулациите са посочени в ценоразписа на предлаганите ястия. Задачата на всеки кмет, е да разясни условията за участие в Домашния социален патронаж на жителите в дадено населено място.
Снимка: dariknews.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар